حقوقی - عدم تعهد در ساخت بنا


با سلام و تحییات
بنده در سال 1387 با شخصی قرارداد مشارکت ساخت بنا با شرط ملک از من و ساخت از وی منعقد نمودم. اما به دلایلی وی نتوانست به تعهدش عمل کند. و چون ما داور برای حل اختلاف تعیین کرده بودیم. داور رایی به این شرح که وی بایستی بنا را بسازد و به ازای هر روز تاخیر مبلغی را از موعد تحویل بنا در تاریخ 1/1/88 تا تکمیل آن به من پرداخت نماید صادر و مراحل ابلاغ به وی اعلام و به دلیل عدم پی گیری از جانب وی حکم جلب وی صادر شد. و وی سند ملکی که بنام خودش بود را برای آزا دی خود در رهن قرار داد. و من برای مطالبه حق خود سند وی را به مزایده گذاشتم. اما در زمان مزایده متوجه شدیم که وی ملکش را بصورت قولنامه ای قبل از طرح دعوی ما فروخته است. هم اکنون من نیاز به راهنمایی دارم ممنون می شم در موارد ذیل مرا راهنمایی کنید :
1- این آقا هیچ عملی بر روی ملک من انجام نداده است و من ملک خودم را می خوام بفروشم. بعضی ها می گویند بایستی احضارنامه ای تنظیم و برای وی ارسال کنم تا تکلیف این تعهدش را روشن کند. آیا این تنها راه حل برای فروش ملکم می باشد بصورتی که این آقا در آینده ادعایی نسبت به فروش من نداشته باشد و من هم بتونم به دریافت جریمه تاخیرهای عدم تعهد وی تا زمان فروش ملکم اقدام کنم ؟
2- اگر این احضارنامه تنها راه حل است :
1- چگونه آن را بایستی بنویسم ؟ شمای کلی متن آن چگونه باید باشد ؟
2- برای اجرای آن بایستی از داورمان اقدام کنم یا از قاضی شعبه ای که پرونده در آن است ؟ منظور این است که در متن ، مورد خطاب من کی بایستی باشد تا این احضار نامه به اجرا درآید؟
3- مراحل به اجرا درآمدن این احضارنامه چگونه است ؟ یعنی وقتی نوشتم کجا بایستی ببرم ؟
4- اگر بدون احضارنامه به وی ، ملک خود را بفروشم وضعیت چگونه می شود ؟
3- حالا که سند وی را نتونستم به مزایده بذارم این هزینه ای که برای کارشناسی ملک وی پرداخت کردم را دادگاه به من عودت نمی دهد ؟ آیا این کار وی کلاهبرداری محسوب می شود ، که سندی را که قبلا فروخته در گرو دادگاه گذاشته است ؟ چطور می توانم درخواست حکم جلب وی را دهم تا اجرای احکام از مزایده و بررسی مدارک قولنامه سریعا به حکم جلب وی برگردد ؟

پیشاپیش از تامل و پیشنهادتان کمال تشکر را دارم.

وضعیت: باز (پاسخ رایگان)
مهارت: -
2 پاسخ
3,066 بازدید
تاریخ ثبت: ۱۳۹۱/۰۳/۳۱ ۰۱:۳۰:۳۴