موسسه حقوقی دادآرمان

هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر، طبق ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی مدنی، شامل هزینه برگ هایی که به دادگاه تقدیم می شود و هزینه قرارها و احکام دادگاه است. زمانی که تجدیدنظرخواه دادخواست تجدیدنظرخواهی خود را ثبت می کند باید هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر یا همان هزینه دادرسی را نیز پرداخت نماید.

تجدیدنظرخواهی چیست؟

تجدیدنظرخواهی، اعتراض به رای صادره از سوی دادگاه بدوی (نخستین) است. طبق قانون، اصل بر این است که همه آرای صادره از مراجع قضایی قطعی و غیر قابل تجدیدنظرخواهی هستند، جز در مواردی که قانون امکان تجدیدنظر خواهی از آنها را پیش بینی کرده است.

دادگاه تجدیدنظر از همان اختیاراتی که دادگاه بدوی دارا است برخوردار می‌ باشد، یعنی هم نسبت به امور موضوعی و هم نسبت به امور حکمی رسیدگی و قضات است. همچنین تجدیدنظرخواهی راهی اصلاحی تلقی می‌ گردد و از نظر سلسله مراتب قضایی، مرجع تجدیدنظر، مرجعی عالی محسوب می ‌شود.

طبق ماده ۳۴۹ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر فقط به آنچه که مورد تجدیدنظرخواهی است و در مرحله نخستین مورد حکم قرار گرفته رسیدگی می‌ نماید. همچنین به گفته ی مهدی رضوی وکیل تجدیدنظرخواهی طبق ماده ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی، ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر مسموع نخواهد بود، به جز مواردی که در این ماده بیان شده است.

متقاضیان می توانند جهت تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی از رای طلاق و نگارش متون حقوقی در این خصوص با وکلای خانواده موسسه حقوقی دادآرمان و مهـدی رضوی بهترین وکیل طلاق در غرب تهران در ارتباط باشند، همچنین استفاده از مشاوره های تلفنی و آنلاین با وکیل طلاق در شرق تهران جهت تنظیم و نگارش لایحه تجدیدنظر طلاق می تواند شما را به کسب بهترین نتیجه نزدیک نماید….

جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی

مهدی رضوی وکیل پایه یک دادگستری تهران، در مورد تجدیدنظرخواهی تاکید می کند: تجدیدنظرخواه با وجود یکی از جهات تجدیدنظرخواهی حقوقی می تواند به رای بدوی اعتراض کند.

طبق ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی، جهات تجدیدنظرخواهی به قرار زیر است:

الف – ادعای عدم اعتبار مستندات دادگاه

ب – ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود

ج – ادعای عدم توجه قاضی به دلایل ابرازی

د – ادعای عدم صلاحیت قاضی یا دادگاه صادر کننده رأی

ه- ادعای مخالف بودن رأی با موازین شرعی و یا مقررات قانونی

تبصره – اگر درخواست تجدیدنظر به استناد یکی از جهات مذکور در این ماده به عمل آمده باشد در صورت وجود جهات دیگر، مرجع تجدیدنظر به آن جهت هم رسیدگی می ‌نماید.

طبق ماده ۳۳۰ قانون آیین دادرسی مدنی، آراء دادگاه‌ های عمومی و انقلاب در امور حقوقی قطعی است، مگر در مواردی که طبق قانون قابل درخواست تجدیدنظر باشد. آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور مدنی در ماده ۳۳۱ قانون آیین دادرسی مدنی مشخص شده است. همچنین براساس رأی وحدت رویه شماره‌ ۶۴۰-۱۸/۸/۷۸ هیات عمومی دیوان عالی کشور قابل اعتراض بودن قرارها را اصل دانسته است.متقاضیان جهت تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی از رای مهریه با دریافت مشاوره از بهترین وکیل مهریه موسسه حقوقی دادآرمان می توانند در فرصت قضایی از رای خود از طریق دفتر خدمات قضایی اقدام به ثبت لایحه تجدیدنظر خواهی نمایند.

تجدیدنظرخواهی

کانال حقوقی تلگرام موسسه حقوقی دادآرمان (قانون به زبان ساده) با سالها فعالیت در این حوزه و ارائه مطالب حقوقی ساده به صورت روزانه (مانند لوایح تجدیدنظرخواهی از انواع رای) توانسته با معرفی بهترین وکلای خانواده در جهت افزایش آگاهی کاربران و متقاضیان دعاوی خانواده بهترین وکیل مهریه (وکیل آنلاین مهـریه، مشاوره با وکیل اجرای ثبت مهریه، وکیل مهریه در غرب تهران، وکیل مهریه در شـرق تهران، بهترین وکیل مهریه در شمال تهران) را معرفی نماید، تا متقاضیان با دریافت مشاوره بتوانند مناسبترین مسیر قضایی را در محاکم حقوقی داشته باشند.

جهات تجدیدنظرخواهی کیفری

طبق ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری، جهات تجدیدنظرخواهی کیفری به شرح زیر است:

  • الف- ادعای عدم اعتبار ادله یا مدارک استنادی دادگاه
  • ب- ادعای مخالف بودن رای با قانون
  • پ- ادعای عدم صلاحیت دادگاه صادر کننده رای یا وجود یکی از جهات رد دادرس
  • ت- ادعای عدم توجه دادگاه به ادله ابرازی
  • تبصره- اگر تجدیدنظرخواهی به استناد یکی از جهات مذکور در این ماده به عمل آید، در صورت وجود جهت دیگر، به آن هم رسیدگی می ‌شود.

همچنین آرای قابل تجدیدنظرخواهی در امور کیفری در ماده ۲۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری، بیان شده است.

اینستاگرام طلاق موسسه حقوقی دادآرمان

مهدی رضوی در خصوص دعاوی کیفری تاکید می کند: به دلیل اینکه در دعاوی کیفری مجرم به مجازات های مقرر در قانون محکوم می شود و برخی از انواع جرائم کیفری مجازات های سنگینی مانند اعدام، حبس ابد، تبعید و… دارد، از این رو برای پیگیری پرونده کیفری در هر مرحله از دادرسی اعم از بدوی، تجدیدنظرخواهی، فرجام خواهی، اعاده دادرسی حضور یک وکیل کیفری با تجربه (وکیل مواد مخدر، وکیل کلاهبرداری، وکیل رابطه نامشروع و…) بسیار ضروری است.  

مهلت تجدیدنظرخواهی چقدر است؟

مهدی رضوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری، در خصوص مهلت تجدیدنظرخواهی می گوید، یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص اعتراض به رای بدوی و سایر مراحل دادرسی (فرجام خواهی، اعاده دادرسی) باید بدانید مهلت تجدیدنظرخواهی و اعتراض به رای صادره است، چرا که تقدیم دادخواست تجدیدنظرخواهی خارج از مهلت مقرر قانونی اگر دلیل موجهی نداشته باشد، موجب رد تجدیدنظرخواهی می شود.

طبق ماده ۳۳۶ قانون آیین دادرسی مدنی، مهلت درخواست تجدیدنظر اصحاب دعوا، برای اشخاص مقیم ایران بیست روز و برای اشخاص مقیم خارج از کشور دو ماه از تاریخ ابلاغ یا انقضای مدت واخواهی است. همچنین طبق ماده ۳۳۷ این قانون، هرگاه یکی از کسانی که حق تجدیدنظرخواهی دارند قبل از انقضای مهلت تجدیدنظر ورشکسته یا محجور یا فوت شود، مهلت جدید از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار در مورد ورشکسته به مدیر تصفیه و در مورد محجور به قیم و در صورت فوت به وارث یا قائم‌ مقام یا نماینده قانونی وارث شروع می‌ شود.

اگر سمت یکی از اشخاص که به عنوان نمایندگی از قبیل ولایت یا قیمومت و یا وصایت در دعوا دخالت داشته ‌اند قبل از انقضای مدت تجدیدنظرخواهی زایل گردد، طبق ماده ۳۳۸ این قانون مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که به این سمت تعیین می ‌شود، شروع خواهد شد و اگر زوال این سمت به واسطه رفع حجر باشد، مهلت تجدیدنظرخواهی از تاریخ ابلاغ حکم یا قرار به کسی که از وی رفع حجر شده است، شروع می‌ گردد.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی می توانید از طریق پیام رسان ها مانند واتساپ (وکیل آنلاین واتساپ)، اینستاگرام، یوتوب، ویسگون، روبیکا و تلگرام (وکیل آنلاین تلگرام) با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشید و به صورت غیر حضوری سوالات و مشکلات حقوقی خود را مطرح کنید و با دریافت پاسخ پرسش های خود از مزایای موسسه حقوقی آنلاین استفاده کنید.

رد تجدیدنظرخواهی

ممکن است پس از اینکه تجدیدنظرخواه دادخواست تجدیدنظرخواهی را به دادگاه تجدیدنظر تقدیم کرد، بعد از بررسی های اولیه دادخواست تجدیدنظرخواهی به دلایل مختلفی از سوی دادگاه رد شود. بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی در مورد دلایل رد شدن دادخواست تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه چنین توضیح می دهد، طبق قانون آیین دادرسی مدنی، در موارد زیر دادخواست تجدیدنظرخواهی از سوی دادگاه تجدیدنظر رد خواهد شد:

  • طبق تبصره ۲ ماده ۳۳۹ قانون آیین دادرسی مدنی، در صورتی که دادخواست خارج از مهلت داده شود و یا در مهلت قانونی رفع نقص نگردد، به موجب قرار دادگاه صادرکننده رای بدوی رد می ‌شود. این قرار ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ در مرجع تجدیدنظر قابل اعتراض است، رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است.
  • اگر تجدیدنظرخواه پس از پایان مهلت مقرر قانونی دادخواست تجدیدنظر را بدون دلایل موجه، به دادگاه تقدیم کند، دادخواست تجدیدنظر رد خواهد شد.
  • طبق ماده ۳۴۴ اگر مشخصات تجدیدنظرخواه در دادخواست معین نشده و معلوم نباشد که دادخواست دهنده چه کسی می‌ باشد یا اقامتگاه او معلوم نباشد و قبل از انقضای مهلت، دادخواست تکمیل یا تجدید نشود، پس از انقضای مهلت، دادخواست یادشده به موجب قرار دادگاهی که دادخواست را دریافت نموده رد می‌ گردد. این قرار نسبت به اصحاب دعوا ظرف ده روز از تاریخ الصاق به دیوار دادگاه قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، خواهد بود.
  • دلایلی که برای تجدیدنظرخواهی از رای بدوی بیان می شود، موجبات نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را فراهم نکند، تجدیدنظرخواهی بر حسب مورد از سوی دادگاه تجدیدنظر رد خواهد شد.
  • اگر هر یک از طرفین دعوا، دادخواست تجدیدنظر خود را مسترد کنند، بر اساس ماده ۳۶۳ قانون آیین دادرسی مدنی، مرجع تجدیدنظر، قرار ابطال دادخواست تجدیدنظر را صادر می ‌نماید.

به گفته ی وکیل تجدیدنظرخواهی تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر با شکستن رای (نقض رای) امکان پذیر است. در مورد احتمال تغییر رای در دادگاه تجدیدنظر نمی توان پاسخ دقیق و قطعی داد، چرا که احتمال شکستن رای و صدور رای جدید در دادگاه تجدیدنظر به عوامل مختلفی از جمله جهات تجدیدنظرخواهی بستگی دارد.

اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر

به گفته ی بهترین وکیل ایران، طبق قانون، اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر نیز مانند رای بدوی نیز امکان پذیر است و آرای قابل فرجام خواهی در ماده ۳۶۸ قانون آیین دادرسی مدنی مشخص شده است. هر یک از طرفین دعوی که رای دادگاه تجدیدنظر به ضرر او صادر شده است می تواند در مهلت مقرر قانونی به دلیل وجود یکی از جهات فرجام خواهی به رای دادگاه تجدیدنظر اعتراض کند و دادخواست اعتراض به رای تجدیدنظر را به دیوان عالی کشور که بالاترین مقام قضایی در کشور است را تقدیم کند.

در ادامه بهترین وکیل آنلاین تجدیدنظرخواهی در خصوص مهلت فرجام خواهی می گوید، مهلت اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر و تقدیم دادخواست فرجام خواهی به دیوان عالی کشور برای افراد مقیم ایران ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای تجدیدنظر و ۲ ماه از تاریخ ابلاغ برای افراد مقیم خارج از کشور است. مهلت فرجام خواهی از تاریخ ابلاغ رای محاسبه می شود. اما اگر رای فرجام خواسته از دادگاه نخستین صادر شده باشد، مهلت های مقرر از تاریخ پایان مهلت تجدیدنظر شروع می شود. 

متقاضیان می توانند جهت دریافت مشاوره حقوقی در خصوص کلیه دعاوی (خانواده، ملکی، ارث و…) از بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای آگاهی از به روزترین رویه های حقوقی و قضایی در محاکم با شماره وکیل حقوقی موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند…

هزینه های اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر

برای اینکه دادخواست تقدیم شده به دیوان عالی در جریان رسیدگی قرار بگیرد، فرجام خواه باید هنگام ثبت دادخواست، هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر را پرداخت کند، در صورت عدم پرداخت هزینه دادرسی در مرحله فرجام خواهی پرونده در جریان رسیدگی فرجامی قرار نمی گیرد.

طبق ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی مدنی، هزینه دادرسی عبارتست از:

  1. هزینه برگ‌ هایی که به دادگاه تقدیم می‌ شود.
  2. هزینه قرارها و احکام دادگاه.

طبق ماده ۵۰۳ قانون آیین دادرسی مدنی، هزینه دادخواست کتبی یا شفاهی اعم از دادخواست بدوی و اعتراض به حکم غیابی و متقابل و ورود و جلب ثالث و اعتراض شخص ثالث و دادخواست تجدیدنظر و فرجام و اعاده دادرسی و هزینه وکالت ‌نامه و برگ‌ های اجرایی و غیره همان است که در ماده (۳) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین – مصوب ۱۳۷۳ و یا سایر قوانین تعیین شده است که به صورت الصاق و ابطال تمبر و یا واریز وجه به حساب خزانه پرداخت می ‌گردد.

جهت دریافت مشاوره غیرحضوری با وکیل آنلاین موسسه حقوقی دادآرمان با بهره مندی از مزایای استفاده از سایت موسسه حقوقی و اطلاع از به روزترین اخبار و رویه های حقوقی در محاکم با دستیابی به شماره تلفن وکیل خانم در تهران مشاوره دریافت کنید و از سایر خدمات موسسه حقوقی آنلاین بدون هزینه و صرف وقت پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر چقدر است؟

با توجه به اینکه شاکی یا خواهان، درخواست اعاده دادرسی، اعتراض ثالث یا فرجام خواهی داشته باشد و با توجه به حقوقی یا کیفری بودن و مالی یا غیرمالی بودن دعوی، هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر متفاوت خواهد بود.

هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر با توجه به اعلام قوه قضایی به شرح زیر می باشد:

  • هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدید برای هر برگ دادخواست یا شکواییه ۴۰ هزار ریال است.
  • هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدید نظر، در دعاوی مالی حقوقی، در مرحله فرجام خواهی، اعاده دادرسی و اعتراض ثالث، نسبت به رای دادگاه تجدیدنظر، ۵/۵ درصد ارزش محکوم به است.
  • هزینه دادرسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، نسبت به رای دادگاه تجدیدنظر در مسائل حقوقی و یا کیفری، ۳۰۰هزار ریال می باشد.
  • هزینه اعاده دادرسی کیفری نسبت به رای دادگاه تجدیدنظر، در دیوان عالی کشور، ۵۰۰هزار ريال است.
  • هزینه دادرسی در دعاوی غیر مالی حقوقی،از ۴۰۰ هزار ريال تا ۱میلیون و ۸۰۰هزار ريال، خواهد بود.

اعسار از پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر

همان طور که گفته شد برای اینکه دادخواست اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر یا همان فرجام خواهی در جریان رسیدگی قرار بگیرد باید هزینه دادرسی در مرحله فرجام خواهی پرداخت شود، در صورت عدم پرداخت هزینه دادرسی، به پرونده رسیدگی نخواهد شد. اما چنانچه فرجام خواه از توانایی مالی برای پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر برخوردار نباشد، می تواند دادخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را تقدیم کند تا در صورت اثبات اعسار او، دیوان عالی کشور بدون دریافت هزینه دادرسی به اعتراض او به رای دادگاه تجدیدنظر رسیدگی نماید.

براساس ماده ۵۰۴ همین قانون، معسر از هزینه دادرسی کسی است که به واسطه عدم کفایت دارایی یا عدم دسترسی به مال خود به طور موقت قادر به تادیه آن نیست، یعنی خواهان پرونده که دادخواست را به دادگاه تقدیم می کند به هر دلیلی از تمکن مالی برای پرداخت هزینه دادرسی برخوردار نباشد.

طبق ماده ۵۰۵، ادعای اعسار از پرداخت هزینه دادرسی ضمن درخواست نخستین یا تجدیدنظر یا فرجام مطرح خواهد شد. طرح این ادعا به موجب دادخواست جداگانه نیز ممکن است. اظهار نظر در مورد اعسار از هزینه تجدیدنظرخواهی و یا فرجام خواهی با دادگاهی می ‌باشد که رای مورد درخواست تجدیدنظر و یا فرجام را صادر نموده است.

تبصره (الحاقی ۱۳۹۴/۱۲/۱۸) – افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی کشور با ارائه کارت مددجویان و تاییدیه رسمی مراجع مزبور از پرداخت هزینه دادرسی معاف می ‌باشند.

در ماده ۵۰۶ نیز مورد اعسار از پرداخت هزینه دادگاه تجدیدنظر (هزینه دادرسی) چنین بیان می دارد: در صورتی که دلیل اعسار شهادت شهود باشد، باید شهادت کتبی حداقل دو نفر از اشخاصی که از وضعیت مالی و زندگانی او مطلع می ‌باشند به دادخواست ضمیمه شود. در شهادت نامه، مشخصات و شغل و وسیله امرار معاش مدعی اعسار و عدم تمکن مالی او برای تادیه هزینه دادرسی با تعیین مبلغ آن باید تصریح شده و شهود منشا اطلاعات و مشخصات کامل و اقامتگاه خود را به طور روشن ذکر نمایند.

طبق ماده ۵۰۷، مدیر دفتر ظرف دو روز از تاریخ وصول دادخواست اعسار، پرونده را به نظر قاضی دادگاه می رساند تا چنانچه حضور شهود را در جلسه دادرسی لازم بداند به مدعی اعسار اخطار شود که در روز مقرر شهود خود را حاضر نماید.

مدیر دفتر نسخه دیگر دادخواست را برای طرف دعوای اصلی ارسال و در ضمن روز جلسه دادرسی را تعیین و ابلاغ می ‌نماید. به هر حال حکم صادره در خصوص اعسار حضوری محسوب است.

همچنین طبق ماده ۵۰۸، معافیت از هزینه دادرسی باید برای هر دعوا به طور جداگانه تحصیل شود ولی معسر می ‌تواند در تمام مراحل مربوط به همان دعوا از معافیت استفاده کند. در مورد دعاوی متعددی که مدعی اعسار بر یک نفر همزمان اقامه می‌ نماید طبق ماده ۵۰۹، حکم اعساری که نسبت به یکی از دعاوی صادر شود نسبت به بقیه دعاوی نیز موثر خواهد بود.

یکی از نکات مهمی که در اعسار از پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر باید بدانید این است که طبق ماه ۵۱۰، اگر معسر فوت شود، ورثه نمی ‌توانند از حکم اعسار هزینه دادرسی مورث استفاده نمایند، لکن فوت مورث در هر یک از دادرسی‌ های نخستین و تجدیدنظر و فرجام مانع جریان دادرسی در آن مرحله نیست و هزینه دادرسی از ورثه مطالبه می‌ شود، مگر آنکه ورثه نیز اعسار خود را ثابت نمایند.

رفع اعسار از پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر

همان طور که گفته شد ممکن است، تجدیدنظرخواه به هر دلیلی از توانایی مالی برای پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر برخوردار نباشد و نتواند هزینه دادرسی در مرحله ی فرجام خواهی را پرداخت کند، در این صورت می تواند دادخواست اعسار را به دادگاه تقدیم کند و با ارائه مدارک کافی و شهادت شهود اعسار خود را از پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر اثبات کند. در صورتی که اعسار فرجام خواه از پرداخت هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر اثبات شود، فرجام خواه از پرداخت هزینه دادرسی معاف می شود، اما چنانچه، طبق ماده ۵۱۱ قانون آیین دادرسی مدنی، هرگاه مدعی اعسار در دعوای اصلی محکوم له واقع شود و از اعسار خارج گردد، هزینه دادرسی از او دریافت خواهد شد، یعنی اگر در مرحله ی فرجامی رای به نفع فرجام خواه صادر شود و به همین دلیل او از اعسار خارج شود، هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر از او گرفته می شود و او ملزم به پرداخت هزینه دادرسی در مرحله فرجام خواهی است.

کلام آخر

با توجه به آنچه در خصوص تقدیم دادخواست و رسیدگی پرونده در مراجع قضایی گفته شد، اکنون می دانیم پیگیری پرونده درهر مرحله از دادرسی و اعتراض به آرای صادره نیازمند دانش حقوقی و آگاهی از قوانین و رویه مراجع قضایی در رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی است، از این رو برای موفقیت در پرونده در هر مرحله از دادرسی نیاز به حضور یک وکیل با تجربه و کاردان ضروری می باشد.

مهدی رضوی وکیل موسسه حقوقی دادآرمان یک وکیل پایه یک دادگستری است که در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری از جمله دعاوی خانواده، ملکی، ثبت احوال، رابطه نامشروع، کلاهبرداری، ارث، مطالبات، جعل، افشای اسناد محرمانه و سری دولتی ، مواد مخدر و… و همچنین تمام مراحل دادرسی اعم از بدوی، واخواهی، تجدیدنظر خواهی، فرجام خواهی و اعاده دادرسی فعالیت و قبول وکالت می نماید. با وکالت دادن به یکی از وکلای موسسه حقوقی دادآرمان از جمله مهدی رضوی بهترین وکیل پایه یک دادگستری (وکیل طلاق تضمینی، وکیل طلاق توافقی، وکیل مهریه، وکیل ملکی، وکیل مواد مخدر، وکیل دعاوی کیفری و حقوقی، وکیل ارث، وکیل کلاهبرداری، وکیل رابطه نامشروع و…) می توانید بدون اطاله دادرسی و سردرگمی در مراجع قضایی برای ثبت دادخواست و پیگیری پرونده در مراجع قضایی از حقوق خود دفاع کرده و با حضور وکیل پایه یک دادگستری تهران در پرونده خود بهترین نتیجه را دریافت کنید.

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره حقوقی حضوری در مورد نحوه تنظیم و تقدیم دادخواست فرجام خواهی به دیوان عالی کشور با شماره تماس بهترین وکیل تهران با وکلای موسسه حقوقی دادآرمان در ارتباط باشند…. 

لینکهای مفید موسسه حقوقی دادآرمان 

·        خدمات موسسه حقوقی دادآرمان 

·        وکیل آنلاین 

·        مشاوره حقوقی حضوری 

·        وکیل طلاق 

·        وکیل مهریه 

·        وکیل طلاق توافقی 

·        وکیل ارث 

·        وکیل ملکی 

·        وکیل ملکی آنلاین 

·        امور مهاجرت 

·        انواع جرائم کیفری 

·        وکیل مواد مخدر

·        وکیل رابطه نامشروع  

مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری دعاوی خانواده – ملکی – کیفری و حقوقی

02122904873    -      02122904874 

 –09128400921 – 09336267878 – 09336267676 – 

برای اطلاع از هزینه اعتراض به رای دادگاه تجدیدنظر به متن مقاله مراجعه کنید.

  مشاوره حقوقی